lørdag den 26. januar 2008

Kaere familie og venner

Der er kun gaaet halvanden uge siden jeg landede i Delhi, og jeg synes der er sket saa meget, at det er svaert at finde et sted at starte. Men for at faa et overblik over min rejse kan jeg fortaelle at jeg efter at have vaeret i Delhi i fire dage tog toget til Agra, som er kendt for at vaere byen, hvor Taj Mahal ligger. Nu befinder jeg mig i den lyseroede by Jaipur, seks timers togrejse fra Agra.

I forgaars stiftede jeg bekendtskab med en stolt 'high cast' inder, der foerst inviterede mig hjem til sig, hvor jeg moedte hele hans familie over en kop chai-te, og hvor hans gamle farmor sang en lille sang for mig, hvorefter han tog mig videre til et overdaadigt indisk bryllup, hvor halvdelen av de ca firehundrede gaester gerne ville snakke og fotograferes. Helt klart den bedste dag i Indien indtil videre. Jeg har taget alt for mange billeder, men det er simpelthen saa svaert at lade vaere i saa fotogent et land.

I gaar var jeg i biffen og saa en tre timer lang Bollywoodfilm. Den foerste time var totalt uforstaaelig for mig, men saa begyndte brikkerne saa smaat at falde paa plads. Min Bollywoodfilmsult er maettet for noget tid frem, men jeg skal helt klart se nogle flere.

I morgen tager jeg videre til Pushkar, som ligger nogle faa timers busrejse fra Jaipur.

I kan gaa ind paa http://www.flickr.com/photos/22632518@N02/?saved=1 for at se nogle billeder, jeg har taget.


-Esben

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg er alt alt ALT for misundelig paa det bryllup til at skrive noget soedt... Glaeder mig til at hoere mere! Ses i Tamil Nadu!!

Yours truly,
Jonas

Ps. Jeg er kommet til at koebe alt for meget indisk toej, saa du maa hellere ogsaa komme i gang med at go native, hvis du ikke vil blegne i mit hyper-indiske naervaer. Hahaha!